Kosmetika Poetiko nám ukazuje, jak být tady a teď

Dnešní hektický svět se snažíme vlastními silami zpomalit tak, aby to mělo pozitivní dopad na naši planetu. Možná se ale i za tím zpomalením často zbytečně ženeme a zapomínáme sami na sebe. Proto vznikla značka Poetiko, která nám chce dopřát nejen kvalitní a pomalou kosmetiku, ale i zvolnění v podobě drobných pečujících rituálů pro potěchu těla i duše.

text: Veronika Kučerová // foto: Alexandra Hrašková // editace a korektura: Lili Nguyen // za spolupráci děkujeme značce Poetiko

Poetiko má nejen poetický název…

...ale je to především POmalá ETIcká KOsmetika. Vznikla spojením různých světů, které přitom dohromady tvoří tak skvělý a fungující celek. Díky zakladatelkám z různých odvětví je tak dílem vědy, bylinkářství, ale i umění a marketingu.

Pro značku a její tvůrčí tým je hlavní naše vnitřní krása, která se dostává na povrch díky každodenní péči. Co nás ale zaujalo především? Poetiko nejde jen po povrchu a zbytečně neslibuje žádné „nové já“ ani zázračné omládnutí přes noc. Důležitá je péče, kterou si vědomě dopřáváme. Kdy prožíváme maximálně přítomný okamžik, nejsme myšlenkami rozlítaní, a tím se blížíme vnitřnímu klidu. Díky každodenní chvilce pro sebe, kterou bychom si mohli a měli dopřávat, tak necháme vyniknout naši vnitřní vyrovnanost a krásu. A takovou svatozář, jakou zajistí spokojenost sama se sebou, vám nedodá nic jiného!

SLOW neznamená jen pomalý, ale i pečlivý

Z filozofie SLOW vychází už samotná výroba, která je maximálně pečlivá a nesnaží se nic uspěchat. Všechny produkty jsou vyráběny z přírodních ingrediencí vypěstovaných s péčí podle principů ekologického zemědělství a v souladu s ročními cykly.

S rozmyslem jsou vybírány i obalové materiály, i když ten nejlepší obal je žádný obal. Proto u produktů nenajdeme žádné druhotné obaly, tedy klasické krabičky, které dodávají celému balení úhlednost, styl a… tím to často také končí. POETIKO preferují sklo a využívají co nejvíce recyklovaných materiálů, kterým vdechují nový život.

„Obalové materiály nejsou ideální, ale snažíme se neustále hledat ekologičtější varianty, které by ale zároveň splňovaly podmínky pro kvalitní uchování přírodní kosmetiky, která je na skladování v mnoha ohledech ještě náročnější,“ doplňuje Kristýna.

Kosmetika také prochází poctivým testováním dobrovolníky z řad rodin a přátel. Pokud produkty projdou jejich přísnými standardy, nastupuje ještě přísnější testování ve Státním zdravotním ústavu či nezávislých laboratořích, kde probíhají důkladné zátěžové testy a hodnocení zdravotní nezávadnosti. Vše bez jakéhokoli utrpení němých tváří, které je pro připomínku na území EU zakázané.

Slow beauty ve všech ohledech

Kdybychom na chvíli vyměnili vnitřní klid za vnitřního kritika, asi by se zeptal, čím se konkrétně odlišuje Poetiko od jiných lokálních a přírodních značek. Je vůbec ještě možné přijít s něčím novým?

Brand managerka Kristýna Volfová na to říká: „Jsme si vědomi toho, že na trhu je velká spousta skvělých lokálních značek a každá je něčím jedinečná, přesto však věříme, že přinášíme něco jiného. Především se na naše produkty snažíme dívat mimořádně holisticky, nejen z hlediska složení, ale i co se týče kvality a zdrojů surovin, obalových materiálů atd.“

Už při vývoji se do produktů promítá nejen holistický přístup, ale právě i ona „pomalost“ a myšlenka na vytoužený balanc těla i mysli.

„Holisticky přistupujeme i k výběru parfemací z přírodních esenciálních olejů – ty jsou sestavovány tak, aby byly nejen příjemné pro naše smysly, ale zároveň také podporovaly ostatní složky v receptuře a pomáhaly s danými problémy pleti. Pokud se podíváme na konkrétní produkt – krém pro unavenou pleť – tak v něm nalezneme takové esenciální oleje, které dokážou spolu s ostatními ingrediencemi pleť rozjasnit, zároveň působí i na lidskou mysl, které dodají energii a radost.“, říká Kristýna.

Co POETIKO skrývá uvnitř?

Poetiko výrobky jsou náloží vůní a něžné péče! Začít ráno masáží pleti s ranní maskou je mým novým rituálem – ani jsem si nemusela zvykat. Jakmile jsem na pleť nanesla masku podle instrukcí, intuitivně jsem začala masírovat pleť krouživými pohyby. Jaká radost a jaké juchání se dostavilo! Po masáži pleť omývám vodou, čímž se aktivují citrusové tóny, a to začíná fetiš! Tak krásná a jemná citrusová vůně! Dostane mě do úplného zenu, ze kterého se proberu jenom díky zvědavosti. Vždycky si říkám: „Jaké citrusy to jsou?“ a hledám složení, abych si zjistila detaily – už úplně procitlá! – Vyzkoušela naše editorka Lili.

Máte-li výrobky Poetika během třeba takového sprchování v úrovni očí, může se stát, že vaši pozornost lapí a nepustí výtvarné ztvárnění jejich obalů. Jako byste najednou byli v galerii abstraktního umění! „Koukám na sprchový olejový gel nebo na obraz?” Říkáte si v duchu... a zpátky do přítomnosti vás vrátí jen skutečnost, že už jste v koupelně opravdu dlouho.

Co dalšího POETIKO nabízí vaší pleti a tělu?

Koukněte se na e-shop nebo se zastavte v jednom z obchodů Biooo, které značku prodávají. Nikam nespěchejte a vyberte si to pravé pro vás.

Na fotce tým Poetika. Příběh Poetika můžete sledovat na Instagramu, kde naleznete i další tipy jak zpomalit (nejen) s kosmetikou.